Hyr en helhetslösning. Managed Conferencing. 

Vi tar ett helhetsansvar för er AV-teknik. Vi ser till att era konferensrum och digitala möten bara funkar, till en fast månadskostnad.

Ladda ned PDFKontakta oss

Välj Managed Conferencing från WEIAB

Vi på WEIAB sätter upp en skräddarsydd möteslösning för er verksamhet.

Vad innebär Managed Conferencing?

Enkelt.

Managed Conferencing är ett enkelt och smidigt sätt att hantera era kommunikationsbehov och mötesteknik. Ni kan göra det utan att varken binda rörelsekapital eller låsa ert kreditutrymme i utrustning som bara tappar i värde. Våra specialister hjälper er att ta fram skräddarsydda helhetslösningar som ni leasar under 2-5 år. När avtalsperioden tar slut ser vi dessutom till att ta tillbaka er gamla utrustning, återvinner den och ge den nytt liv.

Lönsamt.

Ingen kontantinsats. Lås inte upp kapital i utrustning som bara tappar värde. Kostnaden är fullt
avdragsgill i den takt som kostnaden uppstår och du slipper göra avskrivningar på utrustningen.

Flexibelt.

Byt till ny, lämna tillbaka eller köp loss. Anpassa dina mötesrum efter situationen i företaget.

Miljövänligt.

Låt inte gammal utrustning hamna på ett sopberg. Vi hjälper er att hålla er utrustning uppdaterad och
tar samtidigt hand om er gamla utrustning och ser till att den återvinns eller får ett nytt liv.

Så funkar det?

  • Inledande möte med strategisk rådgivare
  • Förslag skräddarsytt helhetslösning
  • Vi sluter ett leasingavtal
  • Vi levererar och installerar utrustningen
  • Service & support
  • Kunden faktureras en fast månadskostnad
  • Använd utrustning återtas och återvinns

Varför Managed Conferencing?

Nya tider ställer nya krav. Digitala möten blir allt vanligare och ställer nya krav på utrustningen. För att
skapa en effektiv arbetsmiljö behöver vi också se till att vi har utrustning som skapar förutsättningar
att växa.

Hemmakontor:

Mindre konferensrum:

Större sammanträdesrum:

Auditorium:

Broadcasting:

Hållbarhet & Miljö

Vi arbetar med återtag. Vilket innebär att när avtalstiden löper ut, så vill vi ha tillbaka utrustningen. Ni kan själv välja fritt vilken utrustning som ni vill returnera, eller förlänga livscykeln för. Den utrustning som ni väljer att returnera, raderas & rekonditionerad för att få ett nytt liv. Och utrustning som inte längre går att använda, ser vi till att återvinna på ett ansvarsfullt vis. På så vis kan ni på ett enkelt vis bidra till minskad klimatpåverkan och en cirkulär ekonomi.

Återvinningsprocessen

1. Vi hämtar er gamla utrustning och ser till att installera nya produkter.
2. Utrustningen transporteras till vår samarbetspartner.
3. Utrustningen avidentifiering, data raderas och produkterna uppdateras för att få ett nytt liv.
4. Återanvändbara produkter får genom våra samarbetspartners ett nytt liv.
5. Utrustning som inte längre kan användas demonstreras och materialet återvinns.

Finansiering

Vi samarbetar med 3StepIT för att erbjuda en finansieringslösning. Läs mer om hur det fungerar i detalj på www.weiab.se/hyra-av-utrustning/

Jag vill veta mer

    Om Weiab

    På WEIAB har vi arbetat med att skräddarsy fungerande AV-lösningar för små- och stora företag och organisationer sedan 1969. Vi är specialister inom digitala möten, allt inom bild- och ljudsegment, och vi levererar mötesteknik för alla typer av mötesytor och konferensrum. Oavsett om du vill utrusta medarbetarna med utrustning för distansmöten, hålla en konferens eller uppdatera era mötesrum så hjälper vi er att hitta, installera och underhålla rätt utrustning för era behov.